måndag 28 december 2009

juletid

Hello,
länge sen sist igen.
Min julafton var lugn och skön som jag hade önskat. Jag njöt av julmaten i år och älskade julklapparna. Jag njöt av min familjs sällskap. Senare kom Kristoffer och jag fick fina presenter av honom. Puss.
Annandag jul spenderade jag framför TVn iför i en pyjamas fram till klockan slog 7. Då var det dags för utgång. På med partykläderna och iväg till strand. Med våran underbara otur stod vi i kö i 2 timmar och sedan blev våra vänner nobbade på grund av åldersgräns och tyvärr fick vi lämna kön. LAME. Förgäves frös jag tårna av mig i mina vans. Bara mig själv att skylla. Vi gick vidare och hamnade tillslut på Citykrogen, grattis. Allt vi behövde var underbart sällskap, alkohol och värme för att överleva kvällen någorlunda. Och det blev ju ganska lyckat.

Lördagen spenderades i stan med Melws som äntligen kommit hem (brun och fin) och Linn. Vi fyndade en heldel fina saker för bra priser. Kvällen spenderades med Lina och Linn framför True Blood och filmen Where the wild things are, underbart mysig film. Se den. Klockan slog 4 när vi väl somnade.

Söndagen, idag har vi ränt runt i stan igen och fyndat, dock bara en kjol för min del. Vi åt på mongolian bbq och det var värt pengarna, nästan för mycket. Några extra kilon hängde på hem. Jag mötte upp Jen i fruängen och tog en tripp förbi solen. En gnutta brunhet i vardagen är inte alls fel. Vi missade bussen precis och fick promenera hem, inte alls fel. Vi hamnade hemma hos mig med choklad och cola. Fick ryck och började rensa garderoben på kläder igen, det mesta hamnade på blocket. Musik, prat och skratt bestod kvällen av. Underbara Jennie, du är ju för bäst. Du vet att du är guldvärd och att allt löser sig. En spark i huvudet på en viss människa.

Imorgon blir det shopping igen och eventuellt bio på kvällen med Kristoffer. Ge mig mera fynd tack!
Au revoir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar