fredag 9 april 2010

"välkommen till facebook". i min mening välkommen till ett beroende att ha koll på omvärlden. vad händer just nu? så fort jag kliver innanför min dörr, slår jag upp locket på datorn och klickar in mig på just facebook. vad är det med just facebook som lockar en? min själ känner sig i obalans av att inte få tillfredställa mitt behov efter facebook. egentligen är det inte vad jag själv gör viktigt, utan vad andra gör. att hänga med i svängarna helt enkelt. nya evenemang att acceptera, statusuppdatering att hålla koll på, nya pics att checka in etc.

igår pratade jag med mamma. vi pratade i en halvtimma ungefär. hon är en i mängden att ha fått facebook sjukan. jag förstår inte hur hon klarar sig utan sina inbjudningar, grupper, hälsningar, statusuppdateringar och sist men inte minst cafe world, som hon stup i kvarten var tvungen att uppdatera. jag sa till mamma:
- inge mer dator och cafe world när du kommer hem mamma. ska du hålla på med något cafe så ska du öppna ett eget cafe, inget annat.
då skrattade hon bara och sa det där var jätte bra sagt, tack älskling.
jag måste trappa ner på mina beroenden efter tex, facebook. helt onödigt att skaffa sig beroenden. som tur är röker jag inte. det slapp jag ifrån iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar