söndag 3 januari 2010

Godmorgon,
har ätit gröt, druckit mitt morgon kaffe och läst situation sthlm. Mamma brukar komma hem med den. Bra tycker jag att man bidrar till att hjälpa andra människor, en god gärning. Samtidigt som jag tycker att hemlösa med alkohol/drog problem har mycket sig själv att skylla. Man kan befinna sig i en dålig tid i sitt liv men det är bara du själv som kan hjälpa dig själv i slutändan.
Det är ofta man förknippar hemlösa med en ölburk i handen. Synd, riktigt synd. Alkoholen har alltid på nått sätt funnits i min familjs liv. Tuff uppväxt för båda mina föräldrar. Samtidigt som alkoholen kan vara någonting socialt och trevligt så hatar jag den. Egentligen gör den ingen nytta, hatkärlek till alkohol är min mening.
Nu ska jag ta en korv med bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar